Entry no.: 15

16 Dec 2006, 12:16 AM

Romanian ID Connex

Despre constructia identitatii si a manualului de identitate Connex.

Un articol pentru Design Buletin.


Cristian 'Kit' Paul a fost Group Creative Director-ul agentiei D’Arcy DMB&B care a condus procesul de schimbare a identitatii grafice a brandului Connex. Actualmente Kit este partener fondator si Creative Director la Brandient, companie care aduce conceptul consultantei de brand in Romania.

Cred ca oricarui cititor al revistei, cuvintul “Connex” ii va evoca instantaneu o imagine: fie “X”-ul digital, fie headline-urile albe scrise pe fond verde, fie firma unui magazin sau o frintura poate a unui spot tv. Asta poate sa ne spuna ceva despre forta si incredibilul grad de recunoastere (awareness) al celui mai puternic brand romanesc. De aceea schimbarea identitatii grafice Connex a fost o provocare pentru mine ca profesionist al comunicarii vizuale, odata pentru evidenta complexitate a temei si-apoi pentru numarul covirsitor de jaloane care marcheaza zonele sensibile.

Schimbarea identitatii Connex a fost gindita ca parte a strategiei de revitalizare a brandului ca raspuns la semnele de uzura care pot aparea dupa 3-5 ani de folosire a identitatii, corectarea defectelor functionale a vechiului sistem grafic pe medii de comunicare: print, tv si web, precum si motive strategice. S-a convenit ca forma un facelifting de mare apmplitudine care sa se petreaca din mers, in asa fel incit publicul tinta sa nu resimta nici un soc care ar putea afecta awareness-ul sau favorabilitatea. Schimbarea s-a putut petrece “pe brief”, adica fara socuri, si datorita integrarii atente cu campania de imagine de brand. Dar ce s-a schimbat, de fapt? Ei bine, s-a schimbat aproape totul: logo, paleta cromatica, fontul corporate, familia de forme, stationery, publicitatea tiparita si tv.

Mai precis, din logo s-au eliminat elementele problematice (liniile provocau flicker pe TV si nu rezistau la rezolutii de web), “X”-ul a fost simplificat de la 15 la 9 linii in print si la 7 sau 5 linii pe web, caracterul cu care este scris wordmark-ul este mult mai lat, inspirat din Gill Sans (un font pe care Connex l-a folosit multa vreme), fontul corporate s-a schimbat insa de la Gill Sans la Interstate, un sans serif modern care se impaca bine cu noul spirit al comunicarii Connex. Arhitectura brandului s-a modificat - de la sub-branduri cu identitate proprie s-a trecut la o arhitectura bazata pe extensii de brand, a aparut un meniu care niveleaza awareness-ul pe sub-branduri, iar in paleta cromatica au aparut 376 si Cool Gray 8 care strategic ajuta inglobarea lui Xnet si myX.

Stilistic, pentru maximizarea impactului imaginii s-a trecut la fotografia full-frame iar la indemina art directorului si a designerului a fost pus un limbaj grafic flexibil bazat pe o familie de forme cu care consistenta stilistica este usor de tinut. Pentru ca aceste forme sa nu fie invazive s-a pus la punct o cale de migrare de la forme pline la outline-uri care sa structureze spatiul paginii si nu sa il dizloce. Coerenta stilistica nu a fost lasata la voia intimplarii nici pe tv, unde s-au redesenat cartoanele si pack-shot-urile iar webul, prin preluarea elementelor de identitate grafica si a mesajului capaniei de imagine a fost transformat intr-un carrier a mesajului de brand.

Toate aceste regului ale schimbarii au fost strinse intr-un manual al platformei de identitate grafica.

Connex ID Book - zona safe in jurul logo-ului

Constructia 'zonei safe'.

Connex ID Book - stationery

A fost refacuta toata papetaria (stationery) pe criterii simple si functionale.

Connex ID Book - corporate typeface

Fontul corporate s-a schimbat de la Gill Sans la Interstate, un sans serif modern care se impaca bine cu noul spirit al comunicarii Connex.

Connex ID Book - familia de forme

Connex ID Book - familia de forme, constructia "etichetei"

La indemina art directorului si a designerului a fost pus un limbaj grafic flexibil bazat pe o familie de forme cu care consistenta stilistica este usor de tinut.

Connex ID Book - fotografia BW, Pantone 376

Fotografia alb-negru a intrat in comunicarea de brand. In paleta cromatica au aparut 376 si Cool Gray 8 care strategic ajuta inglobarea lui Xnet si myX.

Connex ID Book - advertising, print ads si postere

Connex ID Book - colaterale

Stilistic, pentru maximizarea impactului imaginii s-a trecut la fotografia full-frame, iar in ceea ce priveste limbajul grafic s-a pus la punct o cale de migrare de la forme pline la outline-uri care sa structureze spatiul paginii si nu sa il dizloce.

Connex ID Book - cartoane de TVC

Coerenta stilistica nu a fost lasata la voia intimplarii nici pe tv, unde s-au redesenat cartoanele si pack-shot-urile.